Satsing på merkevarebygging

Innovasjon Norge bevilger 2,8 millioner kroner til Norwegian Rooms Cluster for prosjektet «Global Branding and Business Model Innovation». Bedriftene er avhengig av oppdatert kunnskap, og Norwegian Rooms Cluster er ett av sju utvalgte miljøer som får penger for å heve kompetansen i det lokale næringslivet.

Den maritime- og marine industrien i fylket, er også med på prosjektet gjennom BLUE Maritime Cluster – Global Centre of Expertise og det biomarine klyngeprosjektet BLUE Legasea®.

– Et slikt kompetanseløft innenfor merkevareledelse, internasjonalisering og nedstrømsinnovasjon, er noe de tre klyngene innenfor møbel, maritim og marin industri på Nord-Vestlandet har definert som et felles strategisk viktig omstillings- og kompetanseprosjekt, sier Oddbjørn Hatløy, daglig leder i Norwegian Rooms Cluster.

Prosjektet skal realiseres i nært samarbeid med Norges Handelshøyskole (NHH) og Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet (NTNU).

Les mer her

 

Norwegian Rooms

 


Publisert 03.11.2016